Shopping Cart

Garantie

Levende have

Zoetwater

Heeft u bij ons een vis gekocht en die is ziek geworden of zelfs dood? Dat vinden we heel vervelend en we willen graag samen met u op zoek naar een oplossing. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat tijdig kan worden gekeken naar de oorzaak. We hebben dan een aantal zaken van u nodig:

  • +/- 100 ml water uit het aquarium
  • Een foto of filmpje van het hele aquarium
  • De dode vis of indien dit niet mogelijk een foto van de dode vis

Met deze middelen kunnen wij vrijwel altijd vaststellen wat de oorzaak van ziek worden/overlijden is. Mochten de omstandigheden niet goed/ideaal zijn en is de vis hieraan gestorven, dan kunnen wij helaas geen garantie bieden. Wel voorzien wij u graag van passend advies om de omstandigheden te verbeteren en geven wij compensatie op de nieuwe vis indien de omstandigheden de volgende keer in orde zijn. Neem dan weer een foto/filmpje en watersample mee, zodat wij dit kunnen vaststellen.

Kunnen wij aan de hand van de dode vis, watersample en een foto/filmpje geen oorzaak achterhalen, dan houden wij het op domme pech en krijgt u gratis weer een nieuwe vis mee.

Wordt uw vis ziek of overlijdt hij na een week, dan kunnen wij helaas niets voor u doen wat betreft garantie.

Wel willen we uiteraard gratis met u kijken naar de oorzaak van ziek worden/overlijden, zodat dit in de toekomst voorkomen wordt. U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor gevolgschade, winstderving, indirecte schade of andere bijzondere vormen van schade.

 

Zoutwater

Vanwege de complexiteit van de zoutwaterhobby, gelden hiervoor andere voorwaarden dan bij zoetwaterdieren. Ook zoutwaterdieren kunnen natuurlijk ziek worden en/of overlijden. Mocht dit voorkomen, neem dan dezelfde
dag nog contact met u op. Wij hebben dan het volgende van u nodig:

  • +/- 100 ml water uit het aquarium
  • Een foto of filmpje van het hele aquarium
  • De dode vis of indien dit niet mogelijk een foto van de dode vis

Samen met u gaan we dan op zoek naar de oorzaak van het ziek worden/overlijden. Bijna altijd is deze te vinden, maar soms is er sprake van domme pech. In elk geval doen wij ons best om samen met u een passende oplossing/vergoeding te vinden voor het probleem.

Wordt uw vis ziek of overlijdt hij na een week, dan kunnen wij helaas niets voor u doen wat betreft garantie.
Wel willen we uiteraard gratis met u kijken naar de oorzaak van ziek worden/overlijden, zodat dit in de toekomst voorkomen wordt. U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor gevolgschade, winstderving, indirecte schade of andere bijzondere vormen van schade.

Ruilen levende have

Bent u ontevreden of de aankoop van een dier? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen dit niet zomaar retourneren, vanwege de risico’s die het met zich meebrengt. Maar uiteraard gaan wij samen met u op zoek naar een passende oplossing. 

Goederen retourneren

Heeft u bij ons een product gekocht en voldoet hij niet aan uw verwachtingen? U kunt het product binnen 14 dagen na aankoop retourneren, mits u het aankoopbewijs heeft, het product ongebruikt is en de verpakking onbeschadigd is. U krijgt uw geld gewoon terug. Is het buiten het termijn van 14 dagen, maar heeft u wel het aankoopbewijs, is het product en de verpakking onbeschadigd? Dan krijgt u een tegoedbon die u binnen 3 jaar moet besteden.  

Garanties

Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. De minimale garantietermijn in Nederland is 6 maanden op producten.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

Uiteraard gaan wij bij Frits Kuiper voor 100% klanttevredenheid en willen we u zo goed mogelijk helpen. Heeft u dus een product die u bij ons heeft aangeschaft defect, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op en we gaan samen op zoek naar een passende oplossing.

De volgorde die wij aanhouden om het probleem op te lossen is als volgt:

  1. Neem contact met ons op en vertel het probleem. Wellicht is het eenvoudig door uzelf op te lossen met hulp van ons. Voorwaarde is dan wel dat u kunt aantonen dat u het binnen de garantietermijn bij ons heeft aangeschaft. Komen we er zo niet uit dan is de volgende stap om langs te komen met het product of het product op te sturen.
  2. Wij hebben veel vervangende onderdelen op voorraad en daardoor kunnen we vaak zelf het product repareren. Kunnen we het niet terplekke repareren en is het product essentieel om uw levende have in leven te houden? Dan kan in overleg een leenproduct ter beschikking worden gesteld. Soms is het niet mogelijk om het product direct te repareren. In dat geval mogen wij er 14 dagen over doen om het product te repareren.
  3. Kunnen wij niet het product voor u repareren of stelt de fabrikant andere garantievoorwaarden? Dan volgen wij de garantievoorwaarden zoals de fabrikant die heeft opgesteld. Vaak wordt het product dan opgestuurd naar de fabrikant. De fabrikant beoordeelt dan of het onder garantie valt of dat het gerepareerd kan worden. U krijgt dan zo snel mogelijk de beoordeling te horen.
  4. Is het product niet te repareren en is het defect gegaan binnen de garantietermijn? Dan heeft u recht op een nieuw vervangend product.

Fabrieksgarantie

Gaat het product kapot of werkt hij niet meer naar behoren? Wij hanteren de fabrieksgarantie zoals hij op de verpakking of de bijsluiter van het product staat beschreven. Ook moet er een aankoopbewijs zijn van het product. Wij repareren het product gratis, of sturen het op naar de leverancier voor reparatie zonder dat u hier kosten van heeft. Kan het niet gerepareerd worden? Dan krijgt u een nieuw product of teruggave van het aankoopbedrag.

Gaat het buiten de garantietermijn van de fabriek kapot? Neem dan contact met ons op. Wellicht kunnen wij meedenken over een passende oplossing.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

Eerlijk en deskundig advies

online en offline

Fysieke winkel

Geen anonieme webshop

Frits Kuiper TV

Unboxen, tips en tricks, how to

Selecteer een Afleverpunt